ANNONS:

ANNONS:

Test Isuzu D-Max - en äkta pickup byggd för att brukas!

Publicerad 2017-04-24

Isuzu D-Max

Isuzu D-Max är en äkta pickup byggd för att brukas. Med generösa lastutrymmen och flera smarta förvaringsmöjligheter för otympligt material är det en perfekt arbetskamrat.


    
Isuzu har en lång historia bakom sig. Företaget bildades 1916 och är världens största tillverkare av dieselmotorer. 1929 lanserades den första egenproducerade bilen och 1934 lämnad den första Isuzu’n fabriken. 2016 var Isuzu D-Max Norges näst mest sålda pick-up med 24% marknadsandelar och med siktet inställt på svenska marknaden är visionen att nya Isuzu ska vara topp tre i segmentet och ha Sveriges mest nöjda pickup-ägare.
    
Nya Isuzu har genomgått en rad förändringar och bl a fått en ny front, ny grill, ny huv, nya stötfångare, ny baklucka, nya LED-ljus och ny interiör med nytt huvudinstrument med mer info och fler funktioner och ny klädsel med mjukare material.
    
Isuzu D-max är rambyggd med individuell framvagn med skruvfjädrar och stel bakaxel med längsgående bladfjädrar. Det rambyggda chassit göra att Isuzu D-Max kan modifieras och byggas i flera olika varianter.
Isuzu D-Max finns med tre olika karosser; Single Cab, Extended Cab och Double Cab. Drivlinan består av en 4-cylindrig turbodiesel på 164 hk vid 3600rpm och vid maximalt vridmoment på 360Nm vid 2000/2500rpm och en 6-växlad manuell låda eller en 6-stegad automatlåda som är helt ny. Den nya växellådan är 52-57 kg lättare, smidigare, har snabbare utväxling och bidrar till lägre förbrukning. Bränsleförbrukningen varierar något beroende på utförande från 7,0 liter/100km till 7,8 liter/100km (automat).
    

Isuzu D-Max


    
Interiört har Isuzu fått ny klädsel med mjukare material och nytt huvudinstrument med mer info och fler funktioner. Man sitter högt och bekvämt med alla reglage inom behagligt avstånd och jag har god sikt över omgivningen. I baksätet i double cab finns det gott om benutrymme och det går att fälla upp eller ner sätena så att det blir helt plant, dessutom finns det smarta förvaringsmöjligheter under stolarna. I mittkonsolen sitter en pekskärm som finns att få som 7”, 8” eller 9”, beroende på modell, med infotainmentsystem och navigation. Backkamera är standard dock ej i Single Cab.
    

Isuzu D-Max


    
Isuzu D-Max är en äkta pickup byggd för att brukas där Isuzu som arbetsredskap står i fokus. Markfrigången ligger på 23,5 cm och vaddjupet på 60 cm och för att optimera terrängegenskaperna kan man välja på 2WD och 4WD med hög och låg växel för bästa framkomlighet. Modellen vi körde, Viking, hade annan fjädring för ökad lansvägskomfort och pickisen gick bra både på landsväg och i terrängen. Med Hill start assist, Hill descent control och växelväljaren var det inga problem att köra även i den mest krävande terrängen med branta skogsstigar med rullsten och djupa vattendrag. Hill descent control bromsar bilen i utförslut och går att justeras under pågående färd från 4-30 km/h. Kör man snabbare än 50km/h kopplar systemet ur sig självt. Dragkrok är standard i vissa utföranden.

Isuzu D-Max


    

Last och dragvikt

  • Lastmått: 2305 x 1570 x 440 cm
  • Max last: 1081 kg
  • Max släpvagnsvikt 3500kg


    

Isuzu D-Max


    

Generösa garantier

  • 5 år eller 10 000 mil fabriksgaranti
  • 3 år eller 10 000 mil tillberhörsgaranti
  • 12 års garanti mot genomrostning


    
Isuzu bjuder på flera smarta lösningar för yrkesfolk och som vi sagt tidigare är det här en pickup som är byggd för att brukas. Isuzu finns i en rad olika modeller och kan anpassas efter behov. Den modellen man främst tror på är Viking som kostar 389 900kr och då får man verkligen en kittad och arbetsvänlig pickup som passar lika bra i terrängen som på landsvägen.
Dessutom erbjuds riktigt generösa garantier.
    


    
    

Dela med dina vänner och kollegor